דבר מנהל חטיבת הביניים

אנו בחטיבת הביניים, בכפר הנוער הדתי, כפר חסידים, מאמינים בחינוך הוליסטי המחובר לערכי יסוד של מדינת ישראל, יצירה ובנייה של קשר חזק ובריא עם עולם המבוגרים ונותנים דגש רב על למידה חווייתית בכל תחומי הלמידה . בחטיבת הביניים שלושה מסלולי לימוד:
רמב"ם מדעי- ברובו תלמידי יוצאי בריה"מ לשעבר.
"קול צופיך"- תלמידים דוברי אנגלית וישראלים ותיקים.
כיתות אולפן – משמשות להקניית השפה העברית בראשית דרכם של תלמידים עולים.

צוות חטיבת הביניים מורכב ממורים ותיקים ומורים צעירים אשר יוצרים יחד תרכובת מיוחדת של ניסיון וחדשנות, וכן צוות נרחב של בנות שירות וש"ש, יחד אנו שואפים ליצור אווירה משפחתית ומוגנת עבור תלמידי חטיבת הביניים.

חזון חט"ב:

יצירת חוויית שייכות מעמיקה למדינת ישראל ולחברה הישראלית על כל גווניה והיבטיה אשר כוללת פיתוח "זהות יהודית – ישראלית" המבוססת על חיבורים ומפגשים עם ייצוגי הזהות הישראלית והדתית , תוך הקניית כלים מיומנויות וקודים תרבותיים.

תכניות ייחודיות:

  • חסמב"א איגום משאבי הכפר לטובת תלמידי חט"ב: חממה, ספריה, משק חי, וסבא /סבתא של הכפר – תלמידים משולבים בחסמב"א דרך רצונות וצרכים, וכך משתלבים בכל ענפי הכפר, עובדים יוזמים ומחדשים את פני הכפר.
  •  פרד"ס – (פירוש עולם, ראי עולם, דעת עולם, ספרות עולם).
    העצמה ובחירה של מורי החטיבה ללמד מתוך חוזקות שלהם, ארכיאולוגיה, העת העתיקה, מוסיקה, וכל זה בנושא "ישראליות". וכן העצמת הבחירה בקרב התלמידים- תלמידים בוחרים נושא ללמידה ,אשר אינו קשור באופן ישיר לתכנית הלימודים.
  •  "חממה הידרופונית" – הקמה של "מיני חממה" לצרכי התלמידים והמורים, שילוב לימודי ביולוגיה בחממה. ניסויים במדעים , טיפוח החממה ע"י התלמידים, גידול ומכירה שת תוצרים לצוות המורים בבית הספר.
  • "מישחוק" – משחקי קופסא/ פעילות – ליצירת גיבוש בקבוצות ובנייה של אסטרטגיות חברתיות, דרך משחק תלמידים מפתחים יכולות חבויות, בונים את ביטחונם העצמי, מפתחים מיומנויות פיזיות, ואף מפתחים חלקים במוח אשר אחראים על התפתחות תקינה.
  • "תכנית בר/ת מצווה" – בהגיענו לגיל המצוות, אנו יצרים עם התלמידים/ות תנועה ממשית לכיוון הכרת גיל המצוות בעולם היהודי, תוך למידה אישית וקבוצתית ואף טקסים מרכזים בבית המדרש ובבית הכנסת. כמו כן עולים לירושלים ולומדים על השורשים שלנו.